Vanliga frågor

Om du inte hittar svaret på din fråga, eller vill kontakta oss av någon annan anledning, får du gärna höra av dig till hello@youseum.se. Vi svarar så fort som möjligt.
Vad är era öppettider? Hur lång tid tar den guidade turen?
Måndag – Fredag 12:00 – 20:00
Lördag – Söndag 10:00 – 21:00
Avvikelser i öppetider runt högtider samt för event kan förekomma, vi uppdatterar detta på vår instagram: youseumsweden
De guidade turerna tar vanligtvis cirka 1,5 timme, men du kan stanna kvar så länge du vill!
Kan jag byta till annat datum efter att jag har köpt biljett?
Naturligtvis! Kontakta oss på hello@youseum.se om du vill byta datum för besöket.
Kan jag avboka biljetten efter att jag har köpt den?
Tyvärr är köpta biljetter inte återbetalbara.
Kan jag köpa biljett i dörren?
Ja, det går att köpa biljetter i dörren.
Kan jag komma en annan tid än vad som står på biljetten?
Nej, besökarna släpps bara in på den bokade tiden.
Behöver jag skriva ut min ebiljett?
Biljettutskrifter accepteras, men är inget krav. Spara på träden och bespara dig själv mödan, och visa i stället upp biljetten på mobilen – du kommer ändå behöva din mobil för alla selfies.
Vad gör jag om jag inte har fått bekräftelsemejlet?
Kolla först och främst skräppostmappen. Om du inte hittar något där ber vi dig kontakta oss på hello@youseum.se så svarar vi så snart som möjligt.
Får man ta med kameror, stora och små?
Alla sorters kameror går bra. Men för att det inte ska uppstå hinder i flödet i rummen får man inte ta med någon form av stativ eller stöd för kameran.
Får mitt barn besöka Youseum på egen hand?
Barn upp till 12 år måste ha vuxet sällskap när de befinner sig på Youseum.
Är Youseum rullstolsanpassat?
Youseum Stockholm är rullstolsanpassat!